söndag 20 maj 2012

Naturruta - arb. nr 3

Min tredje omgång av Naturrutan. Har varit underbart väder och härligt att fota! Funderar på om jag ska gå ut och fota någon gång när det är riktigt dåligt väder också, för att se om det är någon skillnad då.


Björk och Tall börjar ta sig riktigt ordentligt!

Aspen har blommat ut.

Några knoppar är lite senare än de andra.

Ormbunkarna har fått fin färg!

Hallonbuskarna frodas.

Min lilla ruta som jag följer har verkligen börjat växa. Nu är det mycket liv och växtlikhet här!

Små grodyngel som simmar runt. :)

Näckros blomman har börjat slå ut lite försiktigt!

Här har vi massa gräs! Vet inte riktigt vad det är för typ av gräs, men massor har vi!

Simma, simma, simma.

Fångade några.

Det var varmt i pölen.

Lisen var glad.

Det kom en liten gosig katt och hälsade på!

Nu är det fullt av maskrosor. Getingarna kan börja komma och suga i sig all nektar! mums...




Detta var allt för denna gången :)
Kram!

1 kommentar:

  1. Så fint det är! Kul att du har fotograferat grodynglen!/MIA

    SvaraRadera