Nu är jag ute för min fjärde gång och vädret blir inte dåligt. Men livet i dammen frodas och pollens finns överallt! Träden växer och blir stora och maskrosor blommar över. Nu är sommaren här!
 |
| Maskrosorna blommar över och sprider sitt äckliga pollen överallt som jag är grymt allergisk mot.. |
 |
| En rönn som växer inuti en lönn. |
 |
| Asp! |
 |
| Lönnens blad börjar bli riktigt stora! När jag började med rutan så va det nästan bara små knoppar. |
 |
| Översiktsbilden. Mer liv och grönska än vad det var förut. |
 |
| Pollen överallt i vattnet. Blä. Dammen är helt gul. |
 |
| Tror att dessa små yngel kanske bli till vattensalamandrar? Fick en bild på en större salamander! Har även sett blodiglar och väldigt små fiskar. |
 |
| Alla yngel samlas tillsammans, det känns som att de bara blir fler och fler. Blir som massage när man sticker ner foten där. |
Filmade alla små yngel. De är så himla många att det är helt tokigt!
Lyssnar man noga kan man även höra massa fåglar och vindens sus!
Detta blir min avslutning för denna gång. Tack och hej!