Är inne på min andra omgång av Naturrutan! Denna gången har jag även kollat runt lite vad det finns för växter runt om i området.
| Hittade en gleshårig ört. En bladlös blomma som kallas för Tusensköna! Mycket vacker. Liknar en miniatyrvariant utav en Prästkrage. |
| En Penningört kanske? Eller Groblad? |
| Klöver. Hade varit coolt att få kort på en fyrklöver! |
| Här har vi en maskros, som det också fanns en hel del av i detta område. |
| Små vitsippor fanns det lite här och vart. |
| Detta är blommor från en buske. Är fortfarande inte säker på vad det är, men kan tänka mig att det eventuellt kan vara en Hägg. |
| En Aspknopp. |
| Blåbär som nu är i blomning. |
| En liten blommande Björk. INTE en allergikers bästa vän. Inte en Lisen-vän. Synd att dessa vackra träd kan bringa med sig så mycket ont. |
| Kan detta vara Sot-vitmossa kanske. |
| Har letat länge efter denna nu, men hittar den tyvärr inte.. |
| Vad kan det här ha varit för växt? Antar att den växer upp lite mer mot sommaren/sensommar. |
| Ja, min Naturruta har inte förändrats speciellt mycket. Det lilla (om jag kan kalla det) trädet har börjat blomma lite mer. Bladen har blivit större :) |
| Fina blad! |
| Här har vi början till en Lönn. |
| En Späd rosettlav kanske? |
![]() |
| Hallon är alltid gott! Ska bli smaskigt när det har blivit lite bär på busken :) |
![]() |
| Är inte helt 100 på vad detta kan vara.. Tycker blommorna ser ut som Lindens blommor. |
![]() |
| Rönn. |
![]() |
| En liten myra som tittade ut :D |
![]() |
| Tall. Sådär. Det var allt för mig denna gång! XOXO |





Mycket vackra bilder Lisen! Trädet som håller på att slå ut ser ut som en lönn. Den bruna vinterståndaren (den vissna blomman) tror jag är en johannesört./MIA
SvaraRadera